preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2010.

Ukupno: 555953
Ovaj mjesec: 3704
Danas: 71
 
Vijesti

5 VRLO UČINKOVITIH NASTAVNIH PRAKSI

Učitelji pokušavaju unijeti nešto novo u nastavni proces. Ali, važno je usredotočiti se na svrhu i kvalitetu, a ne kvantitetu. Dakle, od neprestanih pokušaja uvođenja novosti u nastavu važniji je razlog zbog kojeg to radimo.

Obrazovni istraživač John Hattie napisao je knjigu „Visible Learning for Teachers: Maximizing Impact on Learning“, a jedan od njegovih ciljeva je pomoći učiteljima da bolje vide i shvate nastavni proces.

Hattie je proveo više od 15 godina istražujući utjecaje na uspjeh djece u dobi do 12 godina. Njegova otkrića povezala su učeničke rezultate s nekoliko vrlo učinkovitih nastavnih praksi.

U nastavku pročitajte pet najvažnijih.

 

 


Jasnoća

Kada učitelj počinje novu lekciju ili projekt sa svojim učenicima, on razjašnjava svrhu i ciljeve učenja te pruža jasne kriterije o tome kako učenici mogu biti uspješni. Također je idealno učenicima predstaviti modele ili primjere, da mogu vidjeti kako izgleda završni proizvod.

 

Rasprava u učionici

Učitelji bi trebali često uključiti cijeli razred u raspravu. To dopušta učenicima da uče jedni od drugih, a uz to je odlična prilika učiteljima da procijene (promatranjem) koliko učenici shvaćaju novi sadržaj i koncepte.

 

Povratne informacije

Kako učenici mogu znati napreduju li bez povratnih informacija? Oni to često ne znaju. Uz individualne povratne informacije (pisane ili verbalne), učitelji trebaju pružiti i povratne informacije za cijele skupine učenika o obrascima koje vide u kolektivnom napretku ili na područjima na kojima je to potrebno. Učenicima također treba dati priliku za povratne informacije učitelju, kako bi mogao unaprijediti nastavni proces, materijale i upute.

 

Formativno procjenjivanje

Da bi učenicima pružio svrhovite povratne informacije, učitelj mora često i rutinski procjenjivati gdje su učenici u odnosu prema ciljevima učenja ili završnom proizvodu (procjena znanja). Hattie predlaže da učitelji provode jednako vremena na formativno procjenjivanje i na procjenu znanja.

 

Metakognitivne strategije

Učenicima treba dati priliku da planiraju, organiziraju i nadziru vlastiti rad i usmjeravaju vlastito učenje. Kad učenicima omogućujemo vrijeme i prostor da budu svjesni svog znanja i razmišljanja, oni steknu osjećaj vlasništva nad svojim radom.

 

Suradnja s kolegama

Dobri učitelji istovremeno su i revni učenici. Provedite neko vrijeme s kolegom ili više njih i razgovarajte o tome kako nastavne prakse izgledaju u učionici. Raspravljajte o svakoj nastavnoj praksi u kontekstu svog jedinstvenog okruženja za učenje: tko su vaši učenici, što im je potrebno, što već znaju, itd.

 

Izvor:

http://www.edutopia.org/blog/5-highly-effective-teaching-practices-rebecca

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ana Knežević Vlatka Habulin   datum: 21. 2. 2016.




preskoči na navigaciju