preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 5. 9. 2010.

Ukupno: 555925
Ovaj mjesec: 3676
Danas: 43
 
Vijesti

12 pravila dobrog poučavanja

12 pravila dobrog poučavanja

Nemojte uvijek početi s planiranjem uz pomoć nekog standarda. Pitanja su važnija od odgovora. Povjerenje je valuta učionice.

„Dobro poučavanje“ je ideja koju ostvarujemo na različite načine. Evo nekoliko pravila koje možete uzeti u obzir dok razmišljate o tome što znači biti dobar učitelj.

 


 

■ Počnite s malim stvarima

Sve velike stvari nastaju iz malih. Bez obzira o čemu je riječ –  kurikulum, odnosi s učenicima – uzmite si dovoljno vremena. To je maraton, a ne sprint.

■ Ne postoji jedan jedini način

Modeli učenja su nova strategija poučavanja. Tradicionalno, učitelji se fokusiraju na „strategije“ da bi „poučavali“ učenike. Vrijednosti su recipročno učenje, rasprave i grupne rasprave. Ali, moderni pristup podjednako bi trebao imati i veze s onim čemu učenici pristupaju, kada, kako i zašto, kao što ima s onim „što učenici rade na nastavi“. Samousmjereno učenje, učenje temeljeno na scenariju, učenje temeljeno na igri – to su najvažnije strategije.

■ Vjerujte ljudima oko sebe

Najvažnije je da vjerujete svojim učenicima. Ali, to vrijedi i za njihove roditelje i vaše kolege.

 ■ U učenju je radoznalost sve!

Ako ne možete potaknuti radoznalost kod svojih učenika, promijenite temu. Postoje razni stupnjevi radoznalosti – te čak i stvari koje učenike čine radoznalima. Neki učitelji od učenika traže samo suglasnost. Dobri učitelji traže angažiranost, a odlični učitelji nekako nađu način da otkriju što ih pokreće i to iskoriste.

 ■ Eksperimentirajte!

Poučavanje je vještina, igrajte se njome. Malo više ovog, malo manje onog. Počnite ovdje, umjesto ondje. Izbacite ovo, uvedite ono. Ne samo da to privlači pozornost učenika, nego i vas kao poučavatelja čini važnim i oštroumnim.

■ Nemojte uvijek početi planiranje koristeći neki standard

Budite svjesni da je sasvim u redu razmišljati na način: najprije tehnologija ili najprije kurikulum, najprije standardi ili najprije podaci ili (idealno) najprije učenici. Postoje desetci načina planiranja sadržaja lekcije. Važne su i moć i održivost poučavanja.

■ Poučavati znači uvijek se mijenjati

Tehnologija. Kurikulum. Ocjenjivanje. Vrijednosni sustavi učenika. Budući da se svi ti faktori uvijek mijenjaju, vaš proces poučavanja također bi se trebao mijenjati.

 

■ Budite jasni

Pri objašnjavanju manje je više.

 

■ Znajte svoju pedagogiju

Znajte prepoznati razliku između zbunjujućeg i kompleksnog, između projektno orijentiranog učenja i učenja putem projekata, između teškoća i strogosti, između standarda i kurikuluma, između poučavanja i ispitivanja.

 

 ■ Pomozite učenicima postaviti odlična pitanja

To možete postići tako što ćete ih oblikovati, pohvaliti, podijeliti im bodove – što god možete učiniti da pomognete učenicima uvidjeti što podrazumijevaju dobra pitanja.

 

■ Budite zanimljivi

Budite nepredvidljivi. Propitkujte autoritete. Povežite se s učenicima u nastavi. Započnite lekciju praskom – ludom idejom, zanimljivom pričom, dobrom pjesmom, šalom itd.

 

■ Nije riječ o vama

Nemojte biti u centru pozornosti. Karizmatični učitelji su odlični, svi ih vole, ali ako vaš glas ili osobnost svakodnevno dominiraju učionicom, stvari su izmakle kontroli.

 

 

 

 

Evo još dva dodatna pravila koje možete uzeti u obzir:

 

■ Morate voljeti predmet koji predajete

Budite u tijeku s promjenama. Budite svjesni trikova, prečaca i dosjetki u vezi sa sadržajem koji predajete. Iako se proces poučavanja ne svodi na sadržaj, ovladavanje njime može sve ostalo učiniti puno lakšim.

 

■ Pohvalite svoje učenike

Strogost možda funkcionira kod nekih učenika, ali pohvala pozitivno utječe na svako dijete.

 

Stečeno znanje trebalo bi rezultirati osobnom promjenom, prije nego akademskim napretkom. Trebalo bi rezultirati osobnom promjenom u svakom učeniku – te stoga i društvenom promjenom. Izgradimo li odlične škole i ispunimo ih odličnom tehnologijom i odličnim učiteljima, ali učenike šaljemo kući bez nade u budućnost, tada imamo samo institucijski usmjeren sustav.

Kada se događa nešto što nikad ne bismo mogli zamisliti – u učionici i izvan nje, znamo da idemo u pravom smjeru.

 

Izvor: http://www.teachthought.com/teaching/12-rules-of-great-teaching/



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Vlatka Habulin   datum: 6. 12. 2015.




preskoči na navigaciju